Pagina's

zondag 12 juli 2015

Home Sweet Home


Goedemorgen allemaal!!!

Vorige week, terwijl de mussen dood van het dak vielen en de warmste dag ooit zou zijn, zijn mijn vriendin Marga en ik samen aan de freubel geweest. We hebben samen besloten om allebei de huisjes en de dennenbomen van Dutch Doobadoo te pimpen. 


Het papier dat ik gebruikt heb is van Maja Design - Vintage Summer en Vintage Spring. Nadat ik de huisjes uitgeknipt had, heb ik met de Dutch Doobadoo stencil van bakstenen en structuurpasta de bakstenen op de huisjes gemaakt. Het huisje hieronder heeft juist het softboard van Dutch Doobadoo en deze met structuurpasta bewerkt.

Violet Tilda hangt uit het raam (doohickey kit volume 5) en wacht op haar vriendin On the Road Tilda die net komt aan fietsen op het grintpad. Allebei komen ze uit de Magnolia - Sea Breeze collectie 2013. Ondertussen is Longstocking Tilda (Magnolia - Special Moments 2013) ook aan het spelen buiten hahahaha. Het tafereeltje is geboren. Ik heb de stempels ingekleurd met mijn copic markers.


Op elk huisje heb ik schattige houtjes gebruikt van Craft Emotions en ook de fiets is van Craft Emotions.


Tsja en dan ga je bouwen, bouwen en nog eens bouwen en zit je in de (iets warme) keuken en opeens zie je het zonnescherm uithangen bij Marga en ploep weer een idee! Ik ga een zonnescherm eraan hangen op een van de huisjes. Deze heb ik gemaakt van cocktailprikkers en dan het begin en einde iets oprollen op het stokje.


En toen de dennenbomen. Die moeten natuurlijk nu vol in groene bloei staan, want het is geen winter. Dus sneeuw kon ik niet gebruiken hahahaha. Maar toen wist ik dat ik nog groene "poeder/gras" had van de Intratuin die ik met 70% korting na de kerst eens had aangeschaft. Dat geeft gelijk structuur. Ik heb de bomen ingesmeerd met Modpodge en daarna de "bladeren" erop gestrooid. Goed uitgeklopt en nog een laag aangebracht. Dit "gras" heb ik ook langs het hek rondom de huisjes geplakt.


Het grintpad/fietspad heb ik eerst met potlood uitgetekend. Daarna met modpodge die lijnen gevolgd. Ook het fijne grint is van de kerstafdeling bij Intratuin met 70% korting hahahaha. Dat heb ik erop gestrooid en restanten weggehaald. Toen het droog was, heb ik Tilda erop gezet met haar fiets.


Alle bloembakken zijn gemaakt vanuit de nieuwste doohickey volume 7 (herfst). Het zijn de hekjes, maar die heb ik doormidden geknipt en tegengesteld geplakt. In het midden heb ik oase geplakt en daarna de flowerspray met een lijmpistool erin gestoken.


Ook heb ik keien gemaakt van papier en deze wat opgebold en met 3d lijm op het plateau geplakt.
Verder natuurlijk nog meer doohickeys gebruikt. Verder dus de originele lantaarns ook gebruikt. De bloembak onder het balkon is ook een doohickey uit volume 4.


Achter alle ramen verder kant geplakt als vitrage. En op de huisjes had ik supermooie klimop geplakt.


Rondom het plateau heb ik kant geplakt om het mooi af te werken. De bloemen heb ik verder aan het begin van elk hek geplakt. Houten vlinders en vogeltjes maken het geheel dan verder af.


Ik heb deze huisjes met plezier gemaakt en het was een topdag bij Marga thuis. Zo gezellig bijgekletst en heerlijk onszelf uitgeleefd. Op naar een zeker volgende keer!

Fijne zondag en tot snel!


5 opmerkingen:

Cobie zei

Wauw... dat is gaaf!
Groetjes Cobie

Ghea zei

SCHITTEREND dames wat ziet dit er beeldschoon uit mijn complimenten daarvoor.
Liefs Ghea

roelie zei

o wauw prachtig gemaakt en ook nog met zo warm weer


gr roelie

José zei

Wat een leuke creatie, heb genoten van je beschrijving

Rimmie zei

Hier zijn gewoon geen woorden voor, wat is dit gaaf zeg!
Prachtig gemaakt! Echt toppie!!!!

Groetjes

Rimmie