Pagina's

zaterdag 28 februari 2015

Waterfall foto album


Hall weer allemaal,

zoals ik de vorige keer al in mijn blogpost heb aangegeven eens een keer heel iets anders.

Ik ben bezig met allerlei verschillende foto albums en ik begin dan met een wat eenvoudiger album.
En ik ben toen begonnen met een  waterfall album en als je naar de foto's kijkt zul je ook snappen waarom ;-)
Een poos geleden was ik bij Jose aan het knutselen en dat is niet vreemd omdat wel dit wel vaker doen en toen waren we aan het brainstormen wat we wilden gaan maken en omdat ik al een album als deze gemaakt had en dat aan Jose liet zien werd ook zij helemaal enthousiast, jaaaaaaaaaaaaaa, dat gaan we maken, dus zo gezegd, zo gedaan.
Uiteraard heb ik hier voor het mooi Magnolia papier gekozen en heb er ook niet teveel op of aan gemaakt zodat het papier ook tot zijn recht blijft komen.



De basis van dit album is gemaakt van hard board omdat het toch de bedoeling is om dit album regelmatig op te pakken en dan is het wel handig dat het wat stevig is en het bestaat uit 3 delen
Je heb een voor-en achterkant en de rug en dat is mooi bekleed met het Designpapier van Magnolia.
De bloemen en blaadjes die je op het album ziet zijn zelfgemaakte (gescheurde) bloemen en blaadjes van cardstock en daarna geïnkt en een parel in de bloem.


De binnenkant van de kaft werk je ook af met designpapier.
De basis van de waterfall is gemaakt van het mooie linnen cardstock wat Astrid in d winkel heeft met daarop weer design papier.
De hoekjes hebben we afgerond.


Ik heb er bij dit album voor gekozen om een boekje naast te maken van een vel van 30.5 breed en dat door drieën te vouwen waar je niet alleen foto's kwijt kunt, maar bijvoorbeeld ook en index of wat journaling.
In het waterfall gedeelte kun je 15 foto's kwijt omdat je beide zijden gebruikt.


Zo ziet het waterfall gedeelte eruit als je het openklapt.

Nou, ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden, wij hebben er in ieder geval heel veel plezier aan beleefd en misschien dat Jose haar album ook een keer hier neer zet, wie weet?

Creatief liefs en een heel fijn weekeinde,

Mary 

2 opmerkingen:

Diny zei

Wat ontzettend leuk gedaan....prachtige fotomap. En wat heb je mooi papier gebruikt....schitterend!

Groetjes Diny

hennie zei

Dank voor het delen van dit prachtige idee Mary! Lieve groetjes hennie.