Pagina's

zondag 29 maart 2015

Time for baking - Kitchenset



Goedemorgen allemaal!

Eindelijk kan en mag ik dan mijn keukenset laten zien die ik speciaal voor mijn lieve vriendin en DT-maatje Margreet heb gemaakt. Zij is dinsdag jarig, maar ik heb het haar gisteren overhandigd toen ik op vistie kwam. Ik had ze op een mooi dienblad gepresenteerd met daarop nog eens (oepsie) 1 kilo paaseitjes hahahaah.

Margreet houdt erg van bakken en koken en hoe leuk is het dan om zo'n creatie aan iemand te geven! Alle patronen komen uit de Silhouette store en heb ik gesneden met mijn silhouette. Alleen het cadeauzakje met koekjes heb ik gemaakt met een doohickey van Magnolia.

Het is een vierdelige set geworden, bestaande uit:
Keukenschort als een doosje (geheel van papier)
Pollepelhouder met natuurlijk de keukengerei dat niet gemist kan worden.
Kitchenaid mixer kaart
Taartpunt waarin een echte muffin kan worden gestopt (en had ik ook gedaan hahahah)

Het designpapier dat ik heb gebruikt is van Pion Design - Siry's Kitchen.
Hieronder zal ik de creaties even apart bespreken:


Het keukenschort heb ik dus in het blauw gemaakt. Het is 3d-schort en als cadeautje heb ik het zakje met overheerlijke koekjes erbij gemaakt. Oops Tilda komt uit de So Yummy for your Tummy collectie 2009 Magnolia. De tekststempel is van Lily of the Valley. De schattige keukengerei bij de bloemen zijn van Dutch Doobadoo.


Het deegrollertje en pollepel (zie achterkant schort) komen uit een houten keukensetje.


 Hierboven de achterkant van het schort. De afbeelding komt gewoon uit de collectie van Pion. Verder nog van de schattige pannenlapjes uit de Dutch Doobadoo collectie.

Pollepelhouder met keukengerei

Dit potje is van origine een pennebakje. Maar ik heb de bovenkant zo veranderd en er een extra dubbel bodem ingemaakt, zodat je er keukengerei in kan stoppen.


Hoe goed past Kitchen Tilda (idem collectie So yummie for your tummy collectie Magnolia) hierbij zeg die zelf ook een pollepel in haar handen heeft. Uiteraard heb ik ingekleurd met mijn copic markers. 


Ook de tekst made with love komt uit de collectie van Magnolia. Let hier ook eens op het schattige kleine zoutschepje aan het labeltje. Het groende blad is een stans van Noor! Design.


Hierboven kun je goed zien dat alle lepels gewoon los in de houder staan. Ik heb alles 2x gesneden om een volle houder te krijgen hahahaha.

Mixerkaart

Deze mixerkaart is toch wel de basis van mijn hele inspiratie geworden. Ik had het idee al in december in mijn hoofd voor Margreet toen ik deze mixer in de Silhouette store had gevonden. En een onwijs leuk detail.... Margreet heeft zelf ook een rode Kitchen aid hahahaha

Tilda with Love Cake komt uit de With Love collectie 2013 van Magnolia. Zij heeft haar cake al helemaal gebakken hihihi. Het bestek komt ook de Dutch Doobadoo collectie. Het kaasplankje zat in hetzelfde schattige houten setje. De letters zijn van Tim Holtz.


Ook de achterkant van de dubbele kaart heb ik natuurlijk gescrapt, maar niet teveel, zodat je goed het model van de mixer kunt blijven zien. De aardbeien komen uit het designpapier.

Taartpunt


En natuurlijk moet het resultaat van alles zijn dat er een taart gebakken wordt hahaha, dus een taartpunt kan niet ontbreken. Helaas had ik die Dutch Doobadoo mal van de taartpunt niet, dus heb ik deze ook gewoon gekocht in de Silhouette store. Het leuke aan deze variant is, dat je er in de binnenkant een ronde opening hebt, zodat je er echt een muffin in kunt doen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan hahahaha.


Ook de achterkant van de punt natuurlijk mooi afgewerkt.


Hier kun je goed zien dat hij open kan. Het idee van de slagroom bolletjes heb ik gezien bij Jenine Siemerink. Zij had de bolletjes van bolletjeslint hiervoor gebruikt met structuurpasta. Ik vond dit zo'n leuk idee dat ik het ook gebruikt heb.

Piping Tilda komt uit Special Moments collectie van Magnolia 2013. Zij is ook echt de slagroom erop aan het spuiten hahahaha.

Alle bloemen komen o.a. van Wild Orchid Craft.

Ik hoop dat jullie mijn keukenset mooi vinden. Ik heb het heeeeeeel graag gemaakt, ondanks dat het best veel werk was. Maar toen ik het blijde gezicht van Margreet zag, wist ik dat het helemaal op zijn plekkie gekomen was.

Fijne zondag en tot de volgende post!

5 opmerkingen:

José Wiggers zei

Hallo Chantal werkelijk schitterend!! Ik kan me voorstellen dat Margreet hier blij mee was.
liefs José

Margreet zei

Wow Chantal, wat een schitterende creaties heb je voor Margreet gemaakt...ik was zaterdag jarig, maar (helaas) 'alleen maar' prachtige kaarten van DT maatjes gekregen ☺☺
xxx Margreet

Angelique zei

Wat heb je een prachtige creaties gemaakt, zoveel details. Prachtig, ik snap dat ze hiermee blij was.

By XaLu zei

Mijn mond valt er van open! Wat is dit schitterend!

Groetjes,
Nicole

martina's kaartjes zei

het is prachtig worden ! super hoor !
daar ben je zeker en vast wel uurtjes zoet mee geweest, maar het resultaat mag er zeker en vast wezen ! mooi
fijne dag,
grtjs,martina
x