Pagina's

zondag 24 mei 2015

Vintage Sewing Kit


Beste allemaal,

Ga er maar even voor zitten dames! Het wordt een lange post met veel foto's! 
Vandaag wil ik jullie mijn naaiset laten zien die ik gemaakt heb speciaal voor mijn lieve vriendin die jarig is vandaag. 


Ik zal hieronder even de projecten apart bespreken, zodat jullie weten wat ik allemaal gedaan. De klosjes die je steeds bij de projecten ziet, heb ik gemaakt van "restjes". De klosjes had ik over toen mijn kant die erop zat, op was. Ik heb dit vervolgens ook gepimpt en staat op het dienblad erbij als versiering. Gooi dus nooit zomaar iets weg! Je weet maar nooit of je het nog ergens voor kunt gebruiken.

Naaimand

Allereerst dus deze naaimand. Ik heb deze naaimand als snijpatroon gekocht. Ik vond juist deze ronde delen zo mooi en speels. Ik heb het patroon uitgesneden met mijn Silhouette en vervolgens met het uiteraard zeer goed bijpassend designpapier van Pion - Alma's Sewing Room gescrapt.


Door middel van splitpennen kunnen de bakjes bovenop ook echt open en dicht. Ook de doosjes zelf bovenop kunnen nog open als je aan het stukje kant met roosje trekt. (Sorry, ben vergeten er een foto van te maken).


Tilda makes Blueberry blanket komt uit de Magnolia collectie 2012 - Turning leaves. Deze past natuurlijk enorm leuk bij dit thema! Verder heb ik centimeterlint, houten schaar van Kaisercraft, houten klosjes, houten knoopjes, echte vingerhoed en bloemen van o.a. Wild Orchid Crafts gebruikt om de naaimand verder op te pimpen.


Op het handvat heb ik parellint bevestigd en op de zijkanten nog houten ornamenten geplakt voor de afwerking.


Ook wasknijpertjes en kledinghangertjes heb ik gebruikt bovenop de doosjes. Hieronder kun je nog wat close-ups zien van de naaimand als het open staat.



Ik hoop dat jullie deze naaimand mooi vinden! Ik vond het in ieder geval een geweldig patroon om te maken.

Naaimachine

Vorig jaar heb ik op de beurs eens de mdf naaimachine van Let's Get Bizzee gekocht. Nu was het een uitgelezen kans om deze bij de naaimand te pimpen. 


Ik heb vier luciferdoosjes (de grootste maat) gebruikt, waarvan ik er twee doormidden heb gesneden en aan het andere luciferdoosje heb bevestigd. Hierdoor heb je toch aan twee kanten een laadje. Deze doosjes vervolgens eerst met Gesso en toen met designpapier aangekleed. De doosjes heb ik onderop en bovenop de naaimachine vastgeplakt, zodat je ook diepte krijgt in de machine (en ruimte om weer leuk te pimpen hihihi).


Hier kun je de doosjes goed zien zitten en ik heb er schattige knopjes aangemaakt, zodat je ook makkelijk de doosjes open kunt maken.


Toen kon ook het pimpen beginnen van de naaimachine. Ik heb hiervoor Tailor Tilda uit de Magnolia collectie 2012 - Turning Leaves gebruikt. Ze zit ook zo leuk aan de naaimachine, dus hoe gaaf passend is dit! 


De paspop en het klosje bovenop met het "garen" is een stans van Tim Holtz, de kwastjes en het jurkje komen uit de Magnolia Doohickey Kit volume 5 die net deze week bij mij op de deurmat viel. Ik heb bij het jurkje alleen de onderkant eraf geknipt, anders leek het op een babypakje. Juist nu is het echt een jurkje.

Het klosje met het lint erop is van Pion Alma's Sewing Room designpapier. Ook hier heb ik vervolgens weer meerdere houten klosjes, kant, houten knoopjes, kledinghangertjes, vingerhoed gebruikt. Let ook eens op die gave bronzen schaar en naald (onderop bij klosje)! Ik heb een stukje stof (jute) om de naaimachine heen geplakt, want daar is Tilda nog mee bezig hihihi.


Hierboven kun je goed ook nog de bovenkant bewonderen met alle leuke spulletjes die je nodig hebt bij handwerken.


Ik ben super benieuwd naar jullie reacties op mijn naaiset en hoop dat ik jullie heb mogen inspireren.


6 opmerkingen:

afke zei

Lieve Chantal, ik geloof mijn ogen niet! Jeetje wat een super gave creatie voor je vriendin! Dit is een tien+ met een griffel!!! Complimenten!
Lieve groetjes, Afke

Cards en Box bij Lady M zei

ik heb met verwondering naar deze mooie creatie gekeken super mooi en erg knap gemaakt groetjes maartje

Renate zei

Ik ben er gewoon sprakeloos van. In één woord PRACHTIG!!!

-xies- Renate.

Marga50 zei

Wauwwww wat heb je me verwend met deze onwijs mooie creatie. Zo mooi allemaal Chantal.Super!

Angelique zei

Wauw, wauw, wauw, hoe ontzettend gaaf. Zo'n schitterende creatie!!!
groetjes Angelique

Miranda K zei

Ongelovelijk.. Wat creatief! Die krijgt vast een heel mooi plekje.. . en wie bewaard die heeft wat ;). Groeten miranda k