Pagina's

zondag 16 december 2012

Videotutorial Sepia kleuren met Copics



Hoi allemaal,

Wij als Designteam willen jullie zo af en toe ook verblijden met tutorials of workshops en deze keer wil ik jullie graag een filmpje laten zien die ik in november gemaakt heb. Op deze videotutorial laat ik zien hoe ik een stempelafdrukje van Magnolia heb ingekleurd in Sepia/vintagekleuren met de Copic Markers. Het was mijn allereerste filmpje ooit! Ik heb het maar liefst vier keer opgenomen voordat ik tevreden was en ik het ook kon gebruiken. Ik moet nog veel leren hoor qua video's, maar toch hoop ik dat ik jullie hiermee mag inspireren met deze video.

Wat ik wilde bereiken is dat als je een foto in kleur om zou zetten naar sepiatinten, je deze kleuren dan ook gaat krijgen en dat geldt dus ook voor o.a. de huidtinten. Ik heb gebruik gemaakt van Memento Rich Cocoa om het afdrukje te stempelen op DCP-papier.

Ik heb de volgende kleurnummers gebruikt:
Huid: E30-YR20-E31-E95
Haar: E33-E35-YR24-E37
Jurk: E50-E51-E53
Ster en sokken: E33-E34-E35


En hieronder zie je de uiteindelijke kaart die ik met deze stempel heb gemaakt. Ik heb mijn cardstock gemat en vervolgens het designpapier van Inkido gebruikt. De borderstans van Magnolia stars heb ik achter vanillekraft cardstock geplaatst en uitgesneden. De vintageplaatjes zijn ook van Inkido die ook op een groot vel zitten. De sneeuwsterrenrand is van Tim Holtz. Alle randjes heb ik beïnkt met distress inkt Teadye en de label is van Magnolia. Uiteraard kan een strik, bedel en bloemen niet ontbreken op mijn kaartjes.


Ik hoop jullie te hebben geïnspireerd met deze videotutorial en kaart en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Lieve groetjes, Chantal

9 opmerkingen:

valou250809 zei

Thank you very much for this wonderful tutorial.

janieworkum zei

Prachtig die kaart , de kleuren zijn ook zo mooi
groetjes janie

Muuske zei

Hele mooie kaart.groetjes Margo.

roelie zei

wauw hij is prachtig geworden in sepia kleuren

heb het wel eens gedaan met derwend polood

je filmpje is super duidelijk vind vooral de haarkleur ook schitterend

bedankt voor de tutorial

gr roelie

Neline zei

Dat heb je super gedaan Chantal, heel duidelijk uitgelegd hoor!
groetjes
Neline

Joke zei

Prachtig dit kaartje leuk zo met deze kleuren ook mooi ingekleurd.
groetjes Joke

Astrid zei

Wowww, wat een schitterende kaart zeg, prachtig !!

liefs Astrid

Irene zei

Ik heb er van genoten, heel leuk en een prachtig eindresultaat op de schitterende kaart! Helaas (ik ben er wel blij mee daar niet van!) heb ik Promarkers en daar is het wel even moeilijker om in setjes van 3 te werken maar ik ga het toch eens proberen!

xx Irene

Ghea zei

Wow wat schitterend ik ga het zeker een keer proberen in sepia
Liefs Ghea