Pagina's

zaterdag 1 december 2012

Embellishments kleuren met je copics Tutorial

Hallo weer blogvolgers,

deze keer een tutorial over het kleuren van embellishments.
Je kunt ook als je aan het sparen bent voor een airbrush, al heel mooi je bloemetjes en zo kleuren zodat het lijkt alsof het met de airbrush gedaan is.
Ik heb hieronder een aantal voorbeeldjes gemaakt en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat het jullie ertoe aanzet het eens uit te gaan proberen.
Zelf koop ik al mijn bloemetjes en ook andere embellishments zoveel mogelijk in het wit.
Dit doe ik omdat ik dan zelf mijn kleuren kan bepalen zodat ze bij het door mij uitgekozen papier en ingekleurde plaatje passen.


 

Je maakt het hartje van de bloem in de donkerste kleur.
Dan doordrenk je het bloemetje met blender vloeistof (Astrid kan dit per flacon voor je bestellen) uit de navulling.
Knijp dan de buitenkant van het gehaakte bloemetje naar binnenkant en knijp het
even flink aan.
Vouw het bloemetje weer open en je zult zien dat de buitenste rand ook gekleurd is maar dan een tint lichter. Laat goed drogen voor je de bloem gebruikt.

Ik heb hier met de donkerste kleur het randje van het kant gekleurd met de brushtip van de copic marker.
Op de 2e foto zie je dat de lichte kleur op het ruitje gezet is en dat heb ik gedaan met de beitelpunt omdat dit een iets groter oppervlak is.
Roosjes en hier een gardenia kun je een mooi randje geven op de volgende manier.
Je knijpt de bloem aan de bovenkant goed samen en je gaat er met de brushpunt overheen aaien.
Daarna doe je wat blender vloeistof op een wattenstaafje (goed nat) en dat haal je over de gekleurde randjes heen.
                                                     Ook deze weer goed laten drogen.
Het eindresultaat is dat je embellishments hebt in de kleur van jouw designpapier.
Creatief liefs,
Mary

9 opmerkingen:

ellyscard creatief zei

Leuke tutorial, Bedankt, Elly

Tineke zei

Helemaal superleuk Mary, bedankt voor de tip!

Fijn weekend
Groetjes Tineke

Frouwkje zei

Bedankt voor de tip Mary!!
Liefs, Frouwkje

Marga50 zei

Goed uitgelegd Mary,bedankt voor de leuke tips. Groetjes Marga.

Sandra zei

ziet er niet verkeerd uit
gr sandra

Muuske zei

ziet er mooi uit.groetjes Margo.

Margreet zei

Wat leuk mary, erg handige tips
Groetjes margreet

Chantal zei

Wauw Mary, super bedankt voor je prachtige tuto zeg! Helemaal geweldig gedaan! Lieve groetjes, Chantal

Diny Sprakel zei

super Mary