Pagina's

zondag 11 november 2012

100% Kerstmis!



Hoi allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kaartje laten zien wat ik zelf nog nooit eerder gedaan heb... en dat is mijn allereerste geheel witte kaart. Deze kaart hebben jullie al even eerder voorbij zien komen op dit blog als voorbeeldkaart voor de maandwedstrijd november hier bij Duyemlot blog, maar nu wil ik graag even wat dieper op in gaan hoe ik de kaart gemaakt heb.

Mijn kaart heb ik uiteindelijk een twisted easelkaart gemaakt. Ik vond dit wel weer een leuk om te maken en had ik al een tijdje niet gedaan.... Hieronder zie je hoe de kaart dan ook uiteindelijk staat... Het is eigenlijk hetzelfde als een easelkaart, maar nu vouw je de "Z-vouw" diagonaal. Vervolgens plak je daar je gescrapte kaart op en voila! De kaart is klaar als twisted easelkaart.

De twee stempels uit de laatste collectie van Magnolia heb ik gemaskerd en getracht het op een distress-uiterlijk te laten lijken door ook te werken met lichte (grijs)tinten op mijn kaart. Ook de randjes heb ik daarom met Wheatered wood beïnkt i.p.v. mijn standaard walnut Stain om ook vooral in dat kleurenpalet te blijven. Verder veel gestanst en mij heerlijk uitgeleefd met allerlei stans op kerstgebied en dit afgewisseld met gewoon wit cardstock en glitterpapier.


Gebruikte materialen:
Cardstock: cardstock wit, glitterpapier, Magnolia designpapier A Christmas Story
Stempels: Magnolia A Christmas Story
Dies: Memory box, Magnolia, Marianne Design, Tim Holtz
Embellies: bloemen Wild Orchid Craft, bedel sneeuwster en sneeuwpop, stickles Icicle, Liquid Applique, lint en kant uit eigen voorraad
Inkt: Distress inkt wheatered wood, copic markers


Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaartje vinden en hopelijk inspireer ik jullie met deze kaart om ook gezellig mee te doen aan onze november-wedstrijd! Je hebt nog ruim de tijd om je kaart in te leveren.

Lieve groetjes, Chantal

16 opmerkingen:

ellyscard creatief zei

Wat een schattig kaartje.
Een echt winters tafereeltje.
Gr Elly

creacora zei

Helemaal toppie Chantal leuk die easel en twisted kaarten he je kan er zo lekker veel op kwijt , ik vind hem Supers !!!

Groetjes Cora

celia zei

Super gedaan Chantal!

Sandra zei

erg mooi
gr sandra

Bea zei

Supermooie kaart Chantal...er is veel op te zien....

groetjes Bea.

Monique - Mienokje zei

Je mag blijven als witte-kaarten-maakster, hij is supergeslaagd. En je blijft kijken en zoeken naar welke mallen je allemaal gebruikt hebt. Heel leuk!
Groetjes, Mienokje

verascrap zei

Hoi Chantal,
Je hebt een prachtige witte kaart gemaakt, en dat model is super!!
Een heel mooi geheel.
groetjes, vera

Tineke zei

Wauw Chantal het is echt een schitterende kaart geworden!

Groetjes Tineke

Margreet zei

Wauw wat een prachtig kaartje
Groetjes Margreet

Anita Meijer zei

Hoi Chantal, heb gisteren ook een poging gedaan om een witte kerstkaart te maken met een gekleurde afbeelding, maar jeetjemina ik dacht hoe moeilijk kan dat nou zijn, nou daar ben ik van terug gekomen ik vond het echt pittig. Heb hem trouwens gisteren geplaatst hier bij de challenge. Dank je wel voor je uitleg, want die van jou is zo ontzettend super, echt een plaatje.
Liefs van Anita

Muuske zei

Hele prachtige kaart!!!!Leuk het magnoliaatje voor het kerkje.groetjes Margo.

roelie zei

wauw wat een prachtig easelkaart in het wit een plaatje hoor

gr roelie

Mary's Creatieve verslavings Blog zei

Hoi Chantal.

als een van de laatste, wat een schat van een kaart, prachtig hoor!

Creatief liefs,

Mary

Marga50 zei

Hoi Chantal, een wat late reactie,maar wat heb je een prachtige witte easelkaart gemaakt.Super mooi uitgevoerd. fijne dag, groetjes Marga.

Marieke zei

Wauw Chantal wat is het weer n beauty

lieve groet van Marieke

Diana zei

Prachtig Chantal! Supermooi kaartje
Groetjes Diana.