Pagina's

zondag 25 november 2012

A lovely Christmas Story with stocking garland



Goedemorgen allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige kaart met Teddybo die ik geplaatst had. Superleuk altijd om jullie lieve woorden te lezen! Vandaag raad ik jullie nu even aan om een heerlijk bakkie koffie of thee erbij te pakken en er even lekker voor te gaan zitten bij dit berichtje... Het wordt nogal lang, want ik wil jullie graag mijn nieuwste creatie laten zien, nl. een Kerstsokhanger van mdf/hout (Kaisercraft).

Creashop Duymelot verkoopt sinds kort ook mdf/hout en ga vooral eens kijken op hun webwinkel. Je kan zulke mooie dingen ermee oppimpen! Mocht je belangstelling hebben voor deze kerstsokken (5 per verpakking) kun je Astrid even een mailtje sturen. Ze zijn op dit moment niet meer op voorraad, maar ze kan ze dan zeker bestellen voor je!

Toen de nieuwe series uitkwam van de Magnoliacollecties en het prachtige Majapapier Christmas Story wist ik gewoon: daar ga ik mijn kerstsokhanger mee maken! Hierboven zien jullie hoe mijn hanger uiteindelijk hangt... Ik moest echt even een plekje zoeken hahah, omdat ik hem tijdens kerstperiode gewoon voor het raam wil hangen en dan hangt iets meer naar elkaar toe...

Hieronder zal ik jullie de sokken per letter laten zien... en per sok bespreken:


We beginnen met de K: hier zie je Tilda heerlijk bungelen aan de sok en ze probeert er echt bovenop te klimmem haha. Verder heb ik de mallen van Marianne design Kerstboom en Memorybox swirl gebruikt. Verder had ik nog wat vintage plaatjes waarmee ik elke sok versierd heb en hierbij dus de tekst en een labeltje. Verder wat sterretjes, lint, touw uit eigen voorraad en een bedeltje.

Ik heb gebruik gemaakt van mijn copic markers uiteraard en straks zal ik alle nummers in één keer opschrijven, maar hier alvast de close-up van de eerste Tilda:


Van de letter K gaan we nu naar de letter E en nu heb ik juist het klassieke rood/groen afgewisseld met het serene bruin/creme, zeker ook omdat ik nu de Tilda uit de Nativity collectie heb gebruikt en vond ik dat papier van Maja er mooi bijpassen. Ook hier heb ik gebruik gemaakt van mallen van Memory box om de sterren van de afbeelding terug te laten komen in mijn doily. Maar ook het ornament is van Memorybox.


Hieronder weer een close-up van Tilda en ik ben persoonlijk wel erg gek van deze stempel... Ik ben niet zo van het bijbelse (sorry...), maar juist deze twee Tilda's die ik gebruikt heb, vind ik wel geweldig!


Ja en dan gaan we van de letter E naar de letter.... R! En hier komt dan weer afgewisseld de klassieke kerstkleuren en heb ik gebruikt gemaakt van Tilda with a little lamb uit de Little Christmas collectie. Ik heb gebruik gemaakt van mijn gloednieuwe mal van Tim Holtz kerstbomen en die twee keer gestansd, opgebold en met 3d kit opgeplakt om er wat diepte in te krijgen. Vervolgens weer de hertjes ervoor geplakt die ik vaak gebruikt heb op mijn kerstkaarten.


Ik heb Tilda bij deze sok juist even een groen jurkje aangedaan en een prachtige rode poinsetta in haar haar. Ik vind haar zo ontzettend lief met het lammetje (al zou het voor mij ook een hondje kunnen zijn hihihi).


En dan gaan we naar de letter S (hebben jullie het woord al in de gaten hihihihi). Hier heb ik weer een stempel uit de Nativity collectie gebruikt en dat is Tilda with a dove. Ik vond haar min of meer een engeltje met die vleugels en daarom heb ik haar ook op wolken laten zitten... Deze wolken zijn van Memory box en die heb ik opgebold en weer met 3d kit vastgeplakt en Tilda ertussen gezet. Verder weinig poepas, omdat ik deze afbeelding voor zich wil laten spreken. Wel een prachtige oude vintage label eraan gehangen en de sterretjes wat meer gebruikt, alsof het avond is dat zij op haar wolk verblijft.


Ook van haar heb ik natuurlijk weer een close-up voor de copic markers... Ik ben verliefd op haar haar en velen weten dat ik nogal gek ben op het inkleuren van haar en zeker steil haar, dus heb mij weer heerlijk uit kunnen leven...


En dan is alweer de laatste letter aangebroken.... de T! Hebben jullie ondertussen het woord geraden? Niet moeilijk toch hihihi KERST! Nu kan natuurlijk een Edwin niet ontbreken in dit hele kerstverhaal en ik vond deze Edwin met zijn lampjes zo ontzettend aandoenlijk dat ik voor hem gekozen heb. Ook heb ik weer de klassieke kleuren gebruikt om het geheel verder compleet te maken. Edwin wil de lampjes en ballen gaan ophangen in de kerstbomen en is er al druk mee bezig zoals jullie kunnen zien.


Ook nu weer een close-up van Edwin:


Ik heb steeds de volgende copic-nummers gebruikt voor de Tilda's en Edwins:

Huid: E000,00,01,RV21
Haar: E11,13,25,27 of E35,33,31,YR21,20
Rood: E04,07,R39
Groen: G85,BG96,YG97
Creme/Bruintinten: E41,42,43,44

Ik hoop dat ik jullie vermaakt heb en is jullie koffie/thee ondertussen ook op? Ik wil jullie nog graag even attenderen op onze lopende wedstrijd november! Je hebt nog een kleine week om mee te doen en het is een superleuke en uitdagende wedstrijd!

Ik wens jullie nog een fijne zondag en tot een volgende keer!

Lieve groetjes, Chantal



18 opmerkingen:

Monique - Mienokje zei

Goedemorgen Chantal, wat een mooi begin van een stormachtige zondag. Voor jou was het misschien een lang verhaal, maar ik heb er ieder moment van genoten en vond het jammer dat kerst maar 5 letters heeft ;-)
Prettige zondag verder en het is heerlijk knutselweer, Mienokje

Sandra zei

wat een mooie creatie
gr sandra

Unknown zei

Wat een kunstwerk. Heel mooi gedaan. Ziet er prachtig uit. Mooi ingekleurd en prachtig papier. Bedankt voor de inspiratie.
Groetjes Saskia

Marrie zei

Hallo Chantal,

Wat een geweldige creatie wat je heb gemaakt.
Het ziet er super mooi uit.

Lieve groetjes Marrie

Nellie zei

Wauww, wat een schitterende creatie!! Wat een werk moet dat geweest zijn, maar het resultaat mag er zijn!! Geweldig!!

Groetjes, Nellie

Neline zei

Geweldig wat een gave creatie heb je gemaakt!!!
Wat een werk, maar je hebt dan ook echt iets onwijs gaaf!
groetjes
Neline

Unknown zei

Wauw, wat is dat ontzettend gaaf!!

Riannerizanti.blogspot.nl zei

jij hebt er wel een kunstwerk van gemaakt zoveel werk maar wel heel mooi .ik heb er zelf ook een ga zeker ook proberen.
groetjes Rianne

creacora zei

Geweldige sokken Chantal!!! elke sok is een schilderijtje op zich heel mooi!
Groetjes Cora

Marije zei

Super mooi weer gemaakt,heb je deze voorbeeld ook op je website???
Met vriendelijke groet van Marije.

Anita Meijer zei

Wauw Chantal wat heb je dit schitterend gemaakt, ik vind ze alle vijf helemaal toppie. Echt super.
Liefs van Anita

Marga50 zei

Wauwwwwwwwwwww,super mooie sokken heb je gemaakt Chantal. Toppie.!! Een genot om er naar te kijken en super mooi ingekleurd. Fijne avond, Marga.

Lenie zei

Wat ziet dit er schitterend uit, erg mooi gemaakt.
groeten LEnie

Mary's Creatieve verslavings Blog zei

Hoi Chantal,

mooi hoor, hier heb je een heel werk aan gehad, maar wat is het leuk om te doen he?
Het is een schitterend geheel geworden,

liefs,

Mary

Muuske zei

Wauw Chantal die is super prachtig en wat een werk heb je daar aan gehad!groetjes Margo.

verascrap zei

Hoi Chantal,
Werkelijk een schitterende kerst sok slinger heb je gemaakt, daar zat veel tijd in...erg mooi hoor.
groetjes, vera

Margreet zei

het blijft n prachtige kerstslinger meis.
liefs van mij

Gerrittina zei

Ik ben geen Magnolia-fan maar ik vind ze allemaal heel bijzonder. Mooi gedaan hoor!

Gr. GZ